text om igår.



Man försöker titta bort, man försöker se glad ut och se hur kaxig ut som helst när du ser på en.
Men när man möter den där blicken, dom där mörka vacka ögonen som jag tidigare smält in i så faller man.
Man vågar inte stå upp till det som man sa innan att man skulle stå upp till.
Man kan helt enkelt inte vara så stark som man sa innan att man skulle vara.
Det kändes som om benen vilken sekund som helst skulle vika sig, som om tårarna skulle forsa ur vilken sekund som helst när du sa hennes namn och sa att du skulle gå.
Jag ville bara kasta mig om din hals och hålla mig kvar och viska i ditt öra " snälla älskling gå inte".
Men det kunde jag ju inte, så jag vände ryggen till och bet mig hårt i läppen och tänkte "tänk på hans brister, var stark".
Sen när du gjorde roliga saker ville jag inte skratta, jag ville bara kolla snett på dig och spotta dig i ansiktet.
Men jag kunde inte, skrattet vällde ut och för en sekund kändes allt som förut.
Sen så vaknade man upp precis när man tänkte gå fram och ta dig i handen och kolla dig djupt i ögonen och ge dig en kyss.
Precis då så vaknade man och kom på att det är inte så det är längre, han är inte din längre han är hennes.
Nu känner jag mig så desperat när jag sitter och skriver sånt här hela tiden.
Men för mig är det lättare att gå vidare då.
Då får man ut allt, man får ut alla tankar alla känslor genom att sammanfatta dom i en text.
Det känns även skönt att snacka om det med folk.
Som jag gjorde igår med dina kompisar.
Det känndes skönt att berätta det för några som känner dig bra, några som lyssnar och vill höra.
Några som sen kommer med kommentarer som känns bra att höra.
Tack till alla som lyssnar, tack till alla som kommer med bra sätt att gå vidare, tack till alla som stöttar.
Ni betyder.





Kommentarer
Postat av: Anonym

dina texter är guld.

fattar du det?!

guld!

2009-07-14 @ 16:22:24
Postat av: Tilda

Sv: Tack <3

2009-07-14 @ 16:31:21
URL: http://baraforatt.blogg.se/
Postat av: marilyn

tack!=)

jag brukar faktiskt läsa eran ibland :)

2009-07-14 @ 18:23:14
URL: http://mwss.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vadå, vad tackar ni ovan för? :s

2009-07-14 @ 19:49:51
Postat av: frida

det är svårt.. men du kommer klara av detta linnéa! du är stark (:

2009-07-14 @ 20:12:40
Postat av: BabyMamaDrama - by Caroline

Hej! fin blogg!!!

ska vi följa varandra på bloglovin?



För ny musik kolla också gärna in: http://coolwhateva.blogg.se/

2009-07-14 @ 20:13:01
URL: http://babymamadrama.blogg.se/
Postat av: ;

tjejen, du verkar vara så stark, du klarar detta utan problem

2009-07-15 @ 11:11:35
Postat av: Erica

vad hände med dom andra texterna?

jag hittar dom inte längre i bloggen? :(



Du klarar dig. Du är stark, de märks.

2009-07-15 @ 22:07:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0